Bahis Kumar mıdır?

Bahis : Görüşünde veya iddiasında haklı çıkacak tarafa bir şey verilmesini kabul eden sözlü anlaşma.

Kumar : Ortaya para koyarak oynanan talih oyunu.

Talih : Rastlantıları düzenlediğine ve insanlara iyi veya kötü durumlar hazırladığına inanılan tabiatüstü güç, kut, şans, baht, felek.

Rastlantı : Bilgiye, isteğe, kurala veya belli bir sebebe dayanmaksızın oluveren karşılaşma, tesadüf.

İhtimal :  Bir şeyin olabilmesi durumu, olabilirlik, olasılık.

Çok tartışılan bir konuya kendimce biraz açıklama getirmeye çalışacağım. Bahis kumar mıdır?

Öncelikle yukarıda okumuş olduğunuz kelime anlamlarının Türk Dil Kurumu’nun resmi sözlüğünden alındığını belirtmek isterim. Bu sözlüğe göre birşeyin kumar olarak algılanabilmesi için, sonucunu raslantıların belirlediği bir oyuna para koymak gerekiyor. Dünyanın en basit kumar oyunu yazı turadır. Rakipler %50 ve %50 gibi eşit olasılıklara (şans değil) sahip olup, talihi iyi olanın oyunu kazanması ile sonuçlanır. Matematik ve İstatistik bilimleri açısından bakıldığı zaman, yeterli miktarda üst üste oyun oynanırsa, rakiplerin birbirlerine üstünlük sağlayamamaları gerekir. Aslında sırf bu yüzden, Dünyanın en basit kumar oyununu kumarhanelerde bulamazsınız. Çünkü kumarhanelerin tek kuralı vardır. “Eninde sonunda kasa kazanır.” Bu kuralı gerçekleştirmek için yapılacak çok basittir. İnsanları kazanma olasılıklarının %49 olduğu bir oyunu oynamaya ikna etmektir. Üstelik benim insaflı olarak verdiğim bu oran çoğu kumarhane tarafından kendileri için %60, %70 ve daha üstü oranlara kadar çıkmaktadır. Bu yüzden kumarhanelerde kumar oynamak tamamen mantık dışıdır.

Peki insanlar neden kumarhanelerde kumar oynar. Birçok neden bulabilirsiniz. Ben en önemlilerini söyliyeyim.

1) Kumarhaneler insanlara zengin olma hayali satar. Çoğu insan kumara verdiği paranın, zengin olma hayalini satın almak için ödediği bedel olarak görebilir.

2) Bazı insanlar çok zeki olduğunu düşünür. Kazanma ihtimalinin en yüksek (yinede %50’den düşüktür) olduğu 21 (Black Jack) gibi oyunları oynayarak para kazanacaklarını düşünürler. Doğru bir strateji ve sabır ile kısmen doğrudur. Ancak kaç kişi bu stratejiyi uygulayabilecek yeteneğe sahiptir. Bu yüzden kasa her zaman kazanır.

Şimdi birde olayın sanal alemdeki boyutuna bakalım. İnternet kumarhaneleri evlerimizin içine kadar sokmuştur. Birçok kumar sitesi bağımsız kuruluşlar tarafından denetlensede sizlere tek önerim asla ve asla internet kumarhanelerinden kumar oynamamanızdır. Özellikle rulet gibi oyunlarda kumarhane hangi sayıyı isterse getirme yeteneğine sahip olduğu için, eski kumarhanalere göre kat ve kat fazla para kazanmaktadırlar. Bu yüzden benim intenet sitelerimde asla ve asla kumarhane reklamları göremezsiniz.

 

Peki spor bahisleri kumar mıdır?

Neden böyle söylediğimi kısaca açıklamaya çalışayım. Bilgisizce bahis oynamak tamamen işi rastlantılara bırakmak demektir. Rastlantılara bırakılan bir oyuna para yatırmak ise kumardır. Bilgi ise bize olasılıkları hesap etme gücü verir. Bir maçın sonucu üzerinde çok fazla sayıda etkeni düşünüp ona göre kendimizce bir olasılık belirleriz.

Futbol bahisleri üzerinden bir örnek ile durumu açıklayalım.

A takımı ile B takımı karşı karşıya gelecek olsun. Ve siz takımların geçmiş performanslarından, sakatlıklara, hakemin karakterinden, maçın oynanacağı stad ve hava şartlarına gibi yüzlerde etkeni düşünüp;

%70 A takımı galip gelir %20 maç berabere biter ve %10 B takımı kazanır diye hesaplama yapmış olun.

100 / 70 = 1.43
100 / 20 = 5.00
100 / 10 = 10.00

Bu oranların herhangi birinin üstünde bulduğunuz her orana bahis oynayabilmeniz gerekir. Öreneğin B takımına 11 katı veren bir oran gördüğünüzde buna oynamaktan çekiniyorsanız, hesaplarınızın çok gerçekçi olmadığını anlamalısınız. Biran için size ters gelebilecek bu durum bahisi anlamanızda anahtar ve temel kavramdır. Bahis oynamak en yüksek ihtimalli sonuca oynamak demek değildir. Eğer %70 kazanır dediğiniz A takımı için 1.43’ün üzerinde oran bulamayıp 1.40 veya 1.30 gibi oranlara para yatırıyorsanız, kumarhanelerin tuzağına düşmüşsünüz demektir. Çünkü burda rasyonel kazanç kumarhane tarafına geçmektedir.

Bahis şirketleri oranlarını kendilerine belli bir yüzdelik kar oranı bırakarak hesaplarlar. Örneğin yukarıdaki örnek maça bahis şirketininde aynı olasık hesapları ile baktığını düşünelim. Ancak kendilerine %10 gibi bir kar payı bıracaklarından hesaplarını şu şekilde yapacaklardır.

(100-10) / 70 = 1.28
(100-10) / 20 = 4.50
(100-10) / 10 = 9.00

Kumarhaneler sizlere hiç bir zaman %50 kazanma olasılığı bile vermezken yukarıdaki örnekte 1.43 gibi bir oran bulup oynamanız sizin açınızdan %50’lik bir oyuna para yatırmanız demektr. Lütfen karıştırmayın. %70 olasılık ile kazanacağını düşündüğünüz takıma 1.43 ile oynamak %70 kazanacağınız anlamına gelmez!!! İhtimaliniz %50’dir. 1.44 gibi oranlarda ihtimaliniz %51 şekline dünüşebilir. Bahis şirketlerine karşı kazanmanızın tek yolu budur ve bu kumar olsa bile sizin kazanacağınız bir kumardır.

Comments

KUMARIN DANİSKASIDIR MALESEF Kİ ŞANS FAKTÖRÜDE ÇOK AZDIR.

KUMAR-RASLANTI-İDDİA-TALİH-BAHİS; KAVRAM KARGAŞALARIYLA KUMAR
GİBİ PİSLİK BİR İŞİ MEŞRULAŞTIRMA ÇABALARI İÇİNDE OLAN VE İNSANLARIN AKLINI KARIŞTIRIP BU KUMAR DEĞİL, BAK TÜRK DİL KURUMUDA ZATEN BUNLARIN FARKLI KAVRAMLAR OLDUĞUNU BELİRTMİŞ, ZATEN DEVLET TEKELİNDE HATTA İMECE'DE OLABİLİR GİBİ DÜŞÜNCELERİ İNSANLARIN BİLİNÇ ALTINA SOKMA ÇABALARI İÇİNDE OLANLAR;
İNSANLARI ALDATMAYINIZ,
SİZLERİ VİCDANINIZIN SESİNİ DİNLEMEYE DAVET EDİYORUM.

Evet Türkiyede Yasal Kumar İddaadır Milletin Kanını Emdi Emmeye de Devam Ediyor Malesef ki Hiç Kimsede Bunu Takmıyor Devam Ediyor Bu İşler Böyle İşte Kılıfınada Uydururlar Ne Güzel Valla Yaaaaa.

ağzına sağlık kardeşim malesef dediklerin üzücü ama tamamen doğru birşekilde devletin bu kumar araçlarına el koyması lazım mesela at yarışı, iddia, şans topu, sayısal, on numara vs ama bunlardan en belalı olanı iddia ve atyarışı ama buna kimsenin müdahale etmesi mümkün değildir çünkü bu devletin temel gizli politikalarından biridir.çünkü bu şekilde devlet bir taşla iki kuş vuruyor ücretlerin çok düşük olduğu ülkemizde bu yöndemle hem sosyal bir patlamayı önlüyor hemde gelir elde ediyor.Buna çözüm bulacak devlet bizde yok bizde malesef paraları iddia at yarışı gibi araçlara paraları vermeye devam edeceğiz çünkü bu bir hastalıktır kumar hastalığıdır.bu yazıyı okuyanları saygılar hepim için üzgünüm.

kesinlikle çok haklısınız ben eşimden kumar yüzünden boşandım.artık bitti akıllandım dedi döndüm ama hiçte öle olmamış bu lanet futbol iddaa işine hala devam ediyo artık bittik tükendik ne altın kaldı ne araba.ve hala kurtulamıyor kumardan ,allah bu işi çıkaranların belasını versin hayatımızı kararttı ve çocuğumuzu ya annesiz yada babasız bırakacak sonunda.

sizin kumarla ilgili yazınızı okuduğumda yüreğime bir ateş basıldı sanki. ben üç yıllık evliyim. maç, iddaa nedir bilmeyen ve sevmeyen ben, tek bir hareketle bunun esiri oldum. üç yıl önce hiç unutamadığım türkiye hırvatistan maçına avukat bir arkadaşımın 5000 TL bastığını görünce hadi bende 1000 tl basayım dedim ve o gün başladım kaybetmeye. şimdi kaybım 100 binin üzerinde. memur biriyim. evliyim, eşimle birlikte aylık evimize 5000 tl giriyor ama üstelik her ay 1000 lirada içeri giriyoruz. mahvolmuşum, öyle pişmanımki..ya eşim bir gün senin gibi boşarsa beni :-( naparım ben. nefret ediyorum kendimden, uyuyamıyorum, geceleri yüz kere uyanıp uyanıp yatıyorum. ne yediğimden bişey anlıyorum ne içtiğimden öyle pişmanımki.. şimdi bırakmaya çalışıyorum. patolojik bir kumar bağımlısı olduğumu öğrendim. öyle bir kariyerim de varki, insanlar nasıl güveniyor bana bilemezsiniz. bankacıyım uğraştığım şeye bakın. çok üzülüyorum çok. bir daha oynamamaya yemin ettim ama verdiklerimi nasıl alacağım, o çok zoruma gidiyr. hele dünya tatlısı bir karım varki sorma, yemin ederim sana, 1 liranın kıymetini bilir bir lira...boşa harcamaz öyle tutumlu öyle tutumlu..ama ya ben şerefsizin tekiyim...nefret ediyorum kendimden nefret...öldüreceğim kendimi sonundaaa...

ben sizin bahsettiğiniz avukat aydınlımı acaba.bende idda oynayan kocamın kumar borçlarından depresyonlara girdim yaklaşık 100 bin tl üstelik memur bende çalışmıyorum.boşanma davası için bi avukata gittik bize sizin örneğini verdi belkide tesadüftü bilmiyorum.ben sonra eşime bi şans daha verdim.ama o tekrar oynadı geçen yine 20 bin tl getirmiş.aylığı 2000tl idi.ev kirası vermiyorduk ama şu an maaş falan kalmadı nerdeyse bize kavınvalidem bakıyor.bi oğlum var.boşansam oğlum belki bilmediğinden beni suçlar ona nasıl söylerim anlamazki daha küçük.kurtulun bu illetten.tedavi görün bi şeyler yapın borç nasıl olsa ödenir.

bak ben işssizim,konnuşmam iyi olmasada yazışmalarda iyi bir inlgizcem var,3 çizim programı bilen işssiz bir inşaat teknikeriyim.
Sense evine 5000 tl sokuyorsun her ay.Borçlarını naıslsa ödersin ama peki ben gibileri ne yapıcak arkadaş?Yaşım 25 ve hala düzgün bir işim yok.Aramadım mı?Çok aradım bazen bedava çalıştım bazende 600 tl ye ama gerisi gelmedi.

senin kaybettiğin parayı tek maçla kazanma durumun var

siz kendinizi tutamıyorsanız oynatanların suçu ne ? ben buna katılmıyorum. madem özgür bir ülkede yaşıyoruz isteyen içer isteyen bahis oynar. iyi obez olanlar için marketleri kapatalım, alışverişkolikler için mağazaları kapatalım vs. sen zayıf olacaksın , iradesiz olacaksın ondan sonra oynatanlar şerefsiz. onlar şerefsiz değil sen zayıfsın sadece

ya bi git kardeşim adamlar bunalıma girip çoluk çocuğunu kesiyor sen iradeden bahsediyorsun

allah bu insanlara bu tuzağı hazırlayanlara aynı acıları yaşatsın
amin.

bahis kumar mıdır_? kumar haram ama bahis değil dir!!!görtüntüsü vermeye çalışan anormal ahlak dışı şahsiyet...önce kendinden utan bilmiyorsan oku bilene sor sonra çık bilmişlik tasla kendini aldattığın yeterde artar sana...o sende kalsın ama insanları bu denli saçmalıklarla kafa bulandırıp aldatmaya çalışma yaptığın günahı başkalarınada bulamaya çalışma...şeytan da günah işler sonrada yanına eşlik etmesi için insanların kafasını karıştırır kışkırtır !!! küçülme kendinede küfür ve bela getirme...

asıl böyle konuşarak milletin aklını bulandıran sensin bana iddaayı yada bahisi savunma kardeşim böyle konuşarak asıl yuhu sen hakediyorsun söylemiş bulunayım dedim.

iddaayla ilgili son sözü bir kerede ben söyleyim iddaa öyle bir kumardır ki insanın felegini şaşırtır bunun farkında bile olamazsın allah şaşırtmasın ne diyim akıllı davranın derim ben işte o kadar başkada söze gerek yok beyler hadi işinize bakın.

iddaa neden avrupadaki şartlar iddaa da yok tekmaç sistemiyok buşartlarda iddaa oynamak mumkundegil ben kerizmiyim püffffff burdan iddaa ya sesleniyorum ayıptır buişi yapamıyosanız yapmayan nasıl bir adalettir bu!!!!.

Azerbaycandan salamlar burdada yavas yavasda olsa yayildi bu bunu oxuyan her kes ALLAHdan qorxun bir gun cevab verme gunu gelecekdir.
hamiya tesekurler

Mademki ülkede özgürlük var(sözde) , isteyen oynar , isteyen oynamaz.Oynamaya mecbur değilsin.İnancına ,yaşam biçimine ters ise oynamazsın.Bu kadar.O yorumlarda baskı kokan , aba altından sopa içeren deyimler ne ola?
Kaldı ki , ülkenin nereye gitiği belli.Yüz bulan , cesaret alan ortaya çıkıp ver yansın , konuşuyor.
O tehditçilere bir şiir hediye edeyim de , gitmesin yabana

Yiyin efendiler , yiyin
Aksırıncaya ,tıksırıncaya
Çatlayıncaya kadar yiyin
Bu han_ı iştiha sizin.

Örümcek adamların tepkisini ve küfürlerini bekliyorum.

Sevgili İddaaseverler ben mümkün oldugunca en az maça oynamaya çalışıyorum ama nafile dostlar yine bugün pazartesi 3 maç oynadım ama yine bir tanesi tutmadı kısmet mi kısmetsizlik mi bilmem vesselam ama bir gerçek var ki by iddaa oyunu yaş oyun 3 maç yapsan en az 1 yada 2 maç kesin bilemen bazen hiçbir tane bile bilemeyebilirsin bugün çok fazla araştırma yapmadan yani üzerine düşmeden hazır bir kişinin oynadıgı internetten bir hazır kupon oynayayım dedim kişi 5 maç yazmıştı ben ne olur ne olmaz diye bunu 3 maça indirdim ama yinede kör talih yine geldi beni buldu ilk maçtan patladı beyler sonrakiler tuttu ama iş işten geçti artık yani diyecegim son söz bu işin üzerine düşsenizde araştırma yapıp bilginiz olsa bile hiçbir bilginiz olmasa yani üzerine düşmeden bir kişinin yaptıgı hazır kupon bile oynasanız benim de bu oyunu oynayan başka kişilerinde neredeyse hiç şansı yok bilemiyorum yani bu iş nasıl olacak en iyisi hiç oynamamak ve bırakmak ama bende biliyorum ki bu içimizde ki şeytan bizleri gıdıklıyor ve biz yinede kaybedecegimizi %100 bilsek bile bu oyunu oynamaya devam ediyoruz niye devam ediyoruz bununda cavabını bana bir bilen söylesin artık sizde bıktınız kaybetmekten bende bıktım bu oyunda gerçekten insanı deli eder bu oyunda şansta yok bilgide yok geçmişte yok gelecekte yokkkkkkkk.

İddaa psikolojik yönden bile bağımlı yapabilir insanı o yüzden uzak duralım yüzüne bile bakmayalım oynamasak bile bu oyunu sırf merak yüzünden para yatırmadan uzun uzun analiz edilen kuponlar yani kofti kuponlar bile bizden zamanımızı çalıyor arkadaşlar işte öyle bir pis oyun bu oynamasan bile kendine bağlıyor bu oyun insanı kene gibi yapışıyor insana bunu kendimden biliyorum iddaa oynamıyorum ama iddaa ile ilgilenmekten yani oynar gibi yapıp oynamamaktan bile zaman kaybediyorum ben bugün yine aynı şeyi yaptım yine oynayacakmış gibi bahis sitelerini,yorumları,sakatlıkları cartı curtu araştırdım yorumlar tabiki farklı farklı hangisinin lafına gidecegini bilemiyosun yani derken bir kupon son anda yapıp akşam üstü oynamaya karar verdim bi baktım büfe kapanmış dedim bakalım sonuçlara dedim bakalım tutturacakmıyız hani derler ya oynamayınca tutturuyorum diyenlere bi baktım daha ilk maçtan yatmış artık gerisini merak edipte bakmadım yani işte öyle bir oyun ki insanı deli ediyor bu oyun aklı sıra gözlerimizin içine baka baka bizlere gülüyor ve bakın ne güzel size kaybettiriyorum diye dalga geçiyor bu yüzden kendinizi hem maddi hemde manevi yönden bu oyuna kaptırmayın sigaradan beter bir psikolojik bagımlılık yaptıgı bende gözlenmiştir inşallah bende kendimi iddaadan kurtaracam ve futbol dünyam bu kara,çirkin,mendebur,kötü ve kaybettirmek için herşeyi yapan bu oyundan inşallah bir gün bende kurtulacam arkadaşlar ama ne zaman onu bilmiyorum futbol dünyanızı bu iddaa ve bahisle karartmayın futboldan zevk almaya çalışın şansınızı başka oyunlarda deneyin ama iddaa ve bahisle denemeyin hepinize sağlıklı mutlu günler Allaha Emanet Olun.

size bir şey söyleyim bu oyunda şans diye birşey yok bilgi diye birşeyde yok para kazanmakta yok eğlenmekte yok stresi çok elindekini kaybetmek her zaman ama her zaman var kazanmak mı yanından geçilmez çünkü bir tane yatan maç her zaman bulunur bunu bulmamak istersin ama yinede bulursun yani çok çok kötü bir oyun sayısal oynasan en azından 6 yı bildin mi milyarlar alırsın duruma göre bu oyun altılı ganyandan da pis bir oyun yaa anlamıyorum aslında bu işe para verecegimize bu işin içine girip biz para kazansak bahis şirketine girip ama alırlar mı bizi öyle işe nasılsa hep şirket kazanacak gerisi hava alacak bizi iddaa inteltek firmasında başvursak işe alırlar mı bilmem ama tek bildigim eğer bu işi sen düzenlemiyorsan para kazanamazsın bu oyundan zaten bu bahis şirketinde çalışanlarda bu oyunu oynayamıyorlar mış ama adam isterse işten başka bir günde oynayabilir oran tuzaklarını bildigi içinde bu işten oynayarakta para kazanabilir bir taşla iki kuş vurmuş olur özetle hep bahis şirketi(iddaa)kazanır bizede hava kalır o yüzden başka işlere yönelmeliyiz.

futbol bilgine güvenme yanarsın şansına güvenme batarsın her zaman böylede ağlarsın...

eee kerizlik parayla değil ki.ırsi de değil.tek sorun: AÇGÖZLÜLÜK.

BU İDDAA NE ZAMAN MİLLETE KAZANDIRDI Kİ ŞİMDİ KAZANDIRSIN ŞEREFSİZLER KAYBETTİRMEK İÇİN HER ŞEYİ YAPIYORLAR ZATEN ORANLAR ÇOK DÜŞÜK ORAN TUZAKLARI ÇOK ADİLER BUNLAR BİRDE ÇIKIP MİLLETİ DAHA DA ÇOK OYNAMASI İÇİN TEŞVİK EDİYORLAR HEPSİNİN ALLAH BELASINI VERSİN TUTTUGU ADAMLAR DAHİL OLMAK ÜZERE.

tamam anlıyorum hepiniz kaybetmişsiniz bu oyunda ama kazananlarda var mesela ben kaybettiğimin çok fazlasını kazandım.hayat şartları bizi buraya yönlendiridi.bu ses varoşlardan geliyor bunu iyi düşünün...

Türkiyede neden kumar yasak anlamadım. Internette oynamaya bile imkan birakmamislar.

yav arkadaşlar neyi tartışıyorsunuz bu işte alınteri varmı biri kazanırken diğeri üzülüyormu digeri kazanırken birileri üzülüyormu bu kumardır işte lamı cümü yok bunun ayıptır günahtır oynayanların hepsi birer şeytanın askerleridir kabul etsenizde etmesenizde bu böyle CÜMLEMİZİN ALLAH YARDIMCISI OLSUN...

Arkadaşlar şunu unutmayın ortada bi iddia varsa şayet bu gazozuna bile olsa kumardır.2. olarak arkadaşlar ben size çok önemli bi bilgi vereceğim bilmem ne kadar inanırsınız.kumarda her zaman oynatan kazanıyor bildiğimiz gibi.İnanın bu maç bahislerini oynatanların bil hassaki internette bu bwin gibi falan sitelerin profesyonel yapımcıları işte bu oran cart cut işlerine bakanlar bir maçın sonucunu kesinlikle biliyor.hangi maç olursa olsun.inanın kesinlikle biliyorlar.diyeceksinizki o zaman kendileride oynar diye.ne gerek varki bunu oynamaya her zaman oynatan kazanıyor zaten.Alın size mantık.bide dersenizki biliyoda niye bildiği bi maça 1.9-2.0 veya her neyse bi oran versin.İşte bu oyunun en kahpe ve en cezbedici tarafıda bu işte.Tamamen kurgu-düzen yani.İnanın bu adamların bildiklerini o maçı oynayan futbolcular bile bilmiyodur.Size bi ince nokta daha.Hiç dikkatinizi çektimi.bir takım mesela 3.30 gibi veya 5 gibi yüksek bi oran verilen takım maçı 1-0 önde götürüyor.bizim(!!!!!!!) takımada 1.30-140 falan işte.bekliyoruzki takım çevirecek diye.bakın bu söyleyeceğime çok dikkat edin.o maçın sonucu bi defa bellidir.2 bitecek değilmi maç.ister top direklerden dönsün 5 defa çizgiden dönsün 10 tane gol atılsın ofsayt diye iptal olsun.buz gibi bi gole hakem ofsayt verir.çünkü o maç 2 bitecektir.bu oyunu oynatanların dışındaki herkes bu filmin oyuncularıdır.o adamlar o atılan golün iptal olacağını bile bilir arkadaşlar.ne kadar korkunç geliyo değilmi.ben bunu defalarca yaşadım.çok iyide oynarım bu oyunu.mesela canlı bahiste bu bilgilerimle hayat basarım.çok kazandım çok da kaybettim şimdiye kadar.ama bu oyun yüzünden değil.sadece kendimi bu oyuna veremediğim zamanlar kaybettim.bundanda eminim.bu oyunu oynuyosanız ya bir iş gibi göreceksiniz yada hiçbirşey beklemeyeceksiniz.bana lütfen şöyle bi laflada gelmeyin.o kadar biliyosan kendin kazanırdın diye.dediğim gibi bu oyunda ben kendimi veremediğim zaman kaybederim.ki şimdiye kadar da kazanamamın sebebide bu.kolay kolay hiçkimseye bu derece sırf bu oyunu oynayabilceği hayat şartları doğmaz.bendede böyle işte.belki bir gün öyle bir şans doğacaktır.ama o zamanda iş işten geçecek tabiki.lütfen bunları kimse kötü örnek olarak almasın.kesinlikle hiçbir tarafını savunduğum yok.sadece bu oyunu oynayanların akıllıca davranmaları için bir kaç gerçek.bu yorumların arkasına şahsıma şöyle bir yorum gelebilir.Ben ya çok gerizekalı biriyim.ya da inanılmaz derecede çok zeki.Sizce???

Arkadaşım ya yaşın ufak ya da çok safsın.
"bu oran cart cut işlerine bakanlar bir maçın sonucunu kesinlikle biliyor.hangi maç olursa olsun.inanın kesinlikle biliyorlar."
gibi bir cümleyi inanarak yazdıysan ki öyle olduğunu söylüyorsun hatta bizi de inandırmaya çalışıyorsun, bir pisikoloğa görünmende fayda var. Nasıl algılarsın bilemem ama bunu aşağılamak seni küçük düşürmek için söylemiyorum. Dostana bir tavsiye olarak algılaman umuduyla.

Özellikle şu yazdığın
"mesela canlı bahiste bu bilgilerimle hayat basarım."
cümlesinde
"hayatımı basarım" ı kast etti isen, lütfen durumunu daha da ciddiye al !!

arkadaşlar iddada kumar yoktur şans denen şey aptallara güler anca ama idda da kafası çalışana güler hiç kafanızı yormayın kaybeden düşünmeli önce niye kaybettim die ah şansım yoktu derse o zaten kaybetmiş demektir

esas iddaa oynayanda bir gram akıl yoktur.eninde sonunda sende görürsün.

Bahiste baska sans oyunlarida emek sarfetmeden kazanilmaya kalkilan para oyunlari kumardir...

eveleyip-gevelemeye...sans oyunlarini dinen serbest göstermeye kalkmayin....
millet zannettiginiz kadar salak degil...

arkadaşlar bence boşuna tartışıyorsunuz herkes birşeyler savunuyor. tamam iyi güzel tartışarak bir yere varamassınız. o haram bu haram diye kimseye sormanıuza gerek yok kendinize sorun vicdanınıza sorun. en iyi cevabı o size verecektir.bugün sen kazandın yarın kaybettin başkası kazandı. ne değişti para birinden çıkıp birine girdi.idda oynama yerlerine gidenler bilir orda iddada dağıtılan miktarın paylaştırılması var. kazananlara dağıtılan ne kadarı %15 kadar. yani kim kazanmış biz değil oyunu kuranlar oynatanlar. kazanan hiç bir zaman biz olmayacağız o arada bir kazandıklarımız sadece bir kandırmaca. kısacası arada bir bizi yemliyorlar o kadar. kimileri yazmış ben verdiğimden çok kazandım. ne yaptın şimdi milyardermi oldun ev arabamı aldın villa yatmı aldın ne yaptın. yoksa paran olmadık yerlerden senden gerimi çıktı soruyorum nerde kazandıklarınız. durmaz arkadaşlar siz ne yaparsanız yapın o para durmaz. tussuz yemek gibidir yiyemessin oda otamatik olarak çöpe gider.iddaa oynarken kazandıklarınıza değilde o oyuna harcadığınız zaman diliminde kaybettiğiniz hayatta yaşayamadığınız gezemediğiniz göremediğiniz yani kısacası kaybettiğiniz zamandır. nakit vakittir. sen harca kendini boş işlere sonra nakit gelcek diye bekle. BEDAVA YOK ARKADAŞLAR

Aslinda tekli maclar uzerine yapilmis bahisler kumar olmasa gerek, cunku %50lik bir orani destekledigniz takim ile %70-80lere hatta %90lara cikartabiliyorsunuz ancak malesef Turkiye'de IDDAA temelleri uzerinde kumara dayali kurulmus bir sistemdir. Soyle aciklamak gerekirse
Minimum dort mac sarti ile yapilmis bir kombinede
1/3*1/3*1/3*1/3 dedik mi ki uc ihtimal dahilinde malesef ortaya cikan rakam
1 bolu 81dir yani sansiniz en iyi ihtimalle %1 kusurdur, iste kumar budur arkadaslar, yani ortalama 81 tane yapilan kuponlardan biri tutacaktir, vay halimize diyelim ve de kesinlikle uzak durulmasi gerekir.

kumar değil diyebilen nasipsiz ahmaktır

Sevgili Bahisseverler diye girecegim konuya cünkü bu sayfada bahisi sevmeyen adamin i$i ne !
Arkada$lar ben almanyada ya$ayan bir Gurbetciyim ve bu i$in kumar olmadini 100% söyleyebilirim ancak bazi bahisci tipleri bu i$i tamamen kumara cevirirler. Örnegin 10 maca bahis yaparak! Veya klassik bahisci laflari vardir (cok kicik olurum o tiplere) son mactan yatim, beraberligi bildim 1,2o orandan yattim veya 90´da atti benim kupon yati. vb. Yukarida beritigim gibi benim kanimca Bahis´in Kumar akrabaligi olabilir ama Kumar degildir. Borsayida kimse Kumar ile ayni keseye koymuyor veya bankaya yatirilan para akibetinde yedimiz faiz. Yatirimcilik, i$letmecilik, Ekonomist, Döviz hepsi kumar ozaman. Örnek: Real Madrid - Getafe mücadelesi Oranlarda atiyorum 1,40 4,10 7,00 neye para yatiriyoruz mesela Real Madride 1000 YTL yatirdik beklentimiz 400 Ytl net kar. Real Madrid senede yakla$ik bir milyara yakin para döndüren kulübler arasinda yani sirketle$mi$ ve endüstriell futbolun en iyi örneklerindendir. Bu Sirkete bir bakima biz bahis koyarak güvencemisi koyariz kazanmasi halinde real madrid kulübünün kassasina belki 400 yTl degil milyonlarca ytl girecek ama bizde burdan payimizi aliyoruz! Hisse senedi alirken ayni mantik dövüze yatirirken ayni mantik. Ama bahis deyince Kumar oluyor. Hayir bazi kendini bilmez oyuncular bu isi kumar haline getiriyor. Bahis $irketlerinin istedigi oyuncu tipleri kumarci bahiscilerdir 5 ytl 4000 ytl kazanan tipleri istiyorlar. Ki biliyorlar bu adam yilda bir kere ya alir ya almaz!

8 ay Almanyada Özel bir Bahis Bürosunda Kassier olarak cali$tim ve inanin bu i$ten gecinen hatta zengin olan adamlar var. Ancak kimse beni yanli$ anlamasin zengin olanlar var derken bunu sizde yapabilirsiniz demiyorum. Yetenek i$idir bahis. Futbol Bilgi Temelerinin saglam olmasi gereklidir. Sadece Bahis icin takip ederseniz o haftaya bakarsaniz sadece para kazanamasiniz kaldiki takip i$in belkide yüzde 20 sidir. Stratejiler Üretmeliziniz Ki$isel Budget planlamasi günde belirli saatinizi bahise ayirmalisiniz. Zaman geldinde kaybetmeyide bilmelisiniz irade ve sabir faktörü burda ortaya cikar. Türkiyedeki Iddaa (Devlet Bahisi) soygunculuktan ba$ka birsey degildir o oranlara o kisitlamalara ragmen iddaa dan bahis oynamak cok sacma iddaa da oynayan direk olarak zaten orda oynadigii icin kaybeder..

Interneten kacak oynamayi iddaa ya tercih ederim.

Gibralter Adalarinda onlarca Bahis $irketi var ülkelerdeki yasagi bildiglerinden dolayi bankalara yatirdiklari paralarda bile akkili davranirlar.. ve kumarciyi yani bahisciyi hic bir zaman zor duruma dü$ürmesler.

Toplarliyorum:

Bahis Borsa ile e$deger ta$ir ! Yani Borsaya Kumar denilmedi sürece Bahisede kimse kumar diyemez aksini iddaa eden Borsa ve Dövüz yatirimlarinida kumar olarak görmezi lagzimdir.

Iddaa Devlet Bahisi son derece sacmadir! Bana göre Devlet Iddaa severleri soyuyor ! Monopolism

Bahis´ten zengin olanlar vardir bu adamlar sansa zengin olmadilar! Ama tekrarliyorum her ki$i yapamaz!

Eger bu Bahis Kumar ise evet bende bir kumarciym 13 yasinda ilk bahisimi inglitereye posta ile yollami$tim ! su anda yasim 27idi. 15 seneye yakin bir Bahis hayatim var hic bir zaman hayatimdan cikarmayi düsünmedim, düsünmicemde...

Roulet, Kart oyunlari gibi kumarlarda oynadim zamaninda bu tür oyunlar sayesinde Bahisi daha da sevdim...

Saygilarimla

Murat - Almanya

NOT: Kirik Türkcemden ve Türkce Karaktersis tastaturum yüzünden özür diliyorum !

Belli ki bu konuda baya tecrübelisiniz..Sizinle bu konu hakkında özel olarak konuşmak isterdim....

İdda iddaa idda :D
ismini duymak bile kulagıma hoş geliyo
okadar oynuyom futbol bilgim yeterince var bütün maçları her hafta takipe alıyom eksikler cezalıalr kim var kim yok hepsini biliyom
ama hiç bi hafta tutmuyor ne iş
dün bıraktım sonunda
mancester city everton 0 oynadım 90 da gitti kupon
neyse diğer kuponum bocum köln 0 verdim dakika 88 de gitti kupon
yine aynı kupondan werder - wolsburg onca eksikle nasıl yener werder :S
herkes wolsburg a yöneldi var bu maçta bişi ler bahis şirketleri satın almışl olabilir:S
parissein germain in hafta içi uefada ölüm kalım maçı var
bu maça dinlendirir diyoz oyuncuları ev sahibi auxere veriyoz yine psg ye niyo ne biçim iş bu idda aklım ermiyo :S
son olarak sivas maçı ya sivas hacettepe maçı 4 maçı tamam lamak için 1 oynadım
90 dakika stres li geçer mi ya 1.10 için :S
ama oynamıyom neyse sizde bırakın bugüne kadar girdik yeterince günaha yeter bu kadar neresinden dönersek kardır ;)

Nasil kumar degil???? Allah´im !!!!!!!! bu oyunlari oynayan herkese akil fikir versin nediyeyim bu isi icad edeninde Allah bin belasini versin... Cocuklarin, kadinlarin, annelerin, babalarin, ahini alipta hayatlarini mahvedipte,yuvalari yikipta.. O paralarla bu oyunu oynayanlar mutlumu olacaklarini saniyorlar??? Hepimizde biliyoruzki bu dünyadada öbür dünyadada yatacak yerleri olmacacak!!!.Haramiymis,, helalmiymis bosa vicdaninizi rahatlatmaya calismayin, cok iyi biliyorsunuz harammi, helalmi oldugunu!!!!Bence harammi helalmi diye ugrasacaginiza,,, Bu islerden nasil kurtulurum diye acilen doktora gidin...sizler hastasiniz,, bagimlisiniz ,, etrafinizdaki herseyinizi kaybediyorsunuz,,, tabi bu aradada kendinizi bu hayatta bir hicccccc olma yolunda ilerliyorsunuzzzzz,,,belkide artik bir hiccsinizzzz,,,AKLINIZI BASINIZA ALIN...zararin neresinden dönseniz kardir...

dünyanın en büyük kumarıdır iddaa.. ve o kadar adi bişeydir ki insanların cebinde ki 1 liraya bile kast eder.! hiç kmse gidipte bi kumarhane de bi masaya 10 lira ile oturamaz.. ama iddaa da 10 liraya kupon yapılarbilir.. sağlık açısından uzak durun.. haa illa koyacam diyosanız 1-2 liralık oynayın.! boL şans:))

Bahis bir kumar değildir. Çünkü kumar salt bir şans oyunudur. Oysa bahiste matematik ve istatistik bilimlerinden yararlanarak, araştırma yapıp bilgi toplayarak kazanma şansınızı arttırabilirsiniz.

Genelde kaybeden, sorunlu bahisçiler bahisi kumar olarak görürler. Bahisçileri 2 şekilde gruplayabiliriz.

1. Degenerated Gambler: (Sorunlu bahisçiler) Bahis oynayanların %99.9'u bu grupta yer almaktadır. Bu tür bahisçiler 5-6 maç kombine oynarlar. Kaybetmeyi kabullenemezler, kasalarını sıfırlar sonra tekrar para yatırırlar. Zaman zaman ellerine para geçer ama uzun vadede bahis bürosunun cebini doldururlar. Bu insanların çok olması toplumun da bahisten kazanana yoktur diye düşünmesine neden olmaktadır.

2. Professionel Handicapper: (Profesyonel Bahisçiler) Hayatınızda kaç tane profesyonel bahis gördünüz? Profesyonel bahisçiler 50bin-100bin gibi ciddi kasalar ayırırlar bu iş için. Çoğu oynadıkları bahisleri pazarlar, müşterileriyle paylaşır. Profesyonel Bahisçi sabırlıdır, iradelidir. Önünde 100 bahisin 55'ine kazanıyorsa, 45'inde kaybedeceğini bilir ki bu bile ona kâr etmesi ve para kazanması için yeterlidir. Profesyonel bahisçiler maçlara kendi belirledikleri kriterlerce oran açarlar ve öyle bahis alırlar. Bu nedenle uzun vadede avantajlıdırlar. Herkes pro bahisçi olamaz..

İlgili başlığı açan arkadaşın yazdığını bir çoğu anlamamış. Yazar arkadaş iddaa dan değil gerçek bahisten bahsediyor.İddaa ile bahis farklı şeylerdir. Kısa bir örnek ile açıklayalım. İddaa oynayan birisi kupon yapabilmek için en az 3 maç bulmak ve kuponda işaretlemek zorundadır. Ancak yurtdışında yada internet üzerinde oynayan bir diğer bahisçi buna mecbur değildir. Tek maç yada çoklu seçim (parlay) tercihleri bahis yapan kişiye bırakılmıştır. İddaa dan kupon yapan bir bahisçinin 3 maç yazma zorunluluğundan ve her maçın 3 farklı ihtimali olduğundan kuponunun kazanma şansı matematiksel olarak 3x3x3 = 27 de 1 ihtimaldir. İddaa gibi bir müesseseden bahis yapan bahisçi kesinlikle kumar oynamaktadır nedeni basittir, kuponun sonucu tamamen şansa kalmıştır. Bu ihtimali takımların güçleri, eksikleri, hava, hakem şartları maçın önemi v.s gibi maça etki eden durumları inceleyerek kuponun gelme olasılığını arttırabilir ancak hangi oranda o tartışılır. Tek maça oynayan bahisçinin kazanma ihtimali ise 3 te 1 dir, bu ihtimali diğer etkenleri inceleyerek ve eleyerek kendi lehine arttırabilir. Bahis bir nevi borsa gibidir, size birileri bir oran önerir, siz o orandan yada fiyattan o malı alır yada almazsınız. Buraya yorum yazanlardan belkide borsada oyun oynayanlar, paraları faizde olanlar, yada güzide bankalarımızın A tipi B tipi fonlarına para yatıranlar ve oradan gelen kazançla hayatlarını idame ettirenler olabilir. Üstüne üstlük bu insanlar kendilerinin yaptıklarını meşru görürken sizin bahis denen olguyla ilgilendiğinizi görünce aha bu var ya bu kumarbaz kumar oynuyor bu demeleri ve tuu, kaka gibi garip kelimelerle sizleri yaftalamaları bana bu ne perhiz bu ne lahana turşusu lafını hatırlatıyor. Bahis oynuyorsanız rasyonel olun, inanın para rasyonel bir şeydir, kesinlikle hayal ürünü değildir, kendi şansınızı kendiniz oluşturun, işinizi talihe, kadere kısmete bırakmayın, herkes tepesinde bir baş taşıyor, onun içindeki cevheri keşfedin ve yaftalamadan yorum yapın. Teşekkürler.

Bence Türkiye Cumhuriyetindeki oynatilan Kumar cok masum bi kumar´dir. Devlet tarafindan resmi olarak serbest oynatilan kumar´lar. Örnegin iddaa. Gece 4 te iddaa oynama ihtimaliniz 0´dir. Ancak Casinolari devlet serbest biraksa 24 saat hazir bekliyor olacaklar.. At yarisini bir haftada en fazla kac kere oynayabilirsiniski.. Gereginden fazla para yatirlanlar kendilerini kontroll etmeyi ögrenseler. Sinirlarini zorlamasalar tÜrkiyedeki kumar cok masum kalacak´tir. Yukaridaki bazi arkadaslarin yazdigi Konuyla ilgilide görü$lerimi bildirmek istiyorum. "Devlet neden yasakamiyor"? Dünyada hangi ülkede kumar oynanmiyorki ? Ancak Devlet bunu tamamilye yasaklarsa, insanlar bir yolunu bulup yine oynayacaklardir. Kumarin sadece Kötü taraflari yoktur bunu her mantikli insan anlar.. sozial bir etkinligi bizler, gereginden fazla yatirim kumara ceviriyoruz..
Iddaa bencesi tüm Kumar türleri arasindaki en masum kumar türüdür.. Iddaa´dan da zengin olan vardir, Roulettende ancak sans ile degil ki$isel yetenek ve beceri ile. Bunun ihtimali milionda birdir belkide..
Ben sahsen 14 yasimdan beri Spor Müsabakalarina bahis yapiyorum. Su anda yasim 22. Yaklasik 8 senedir oynuyorum. 8 Sene icinde cok tür kumarlara ali$tim, anladimki en mantikli kumar herseye ragmen spor bahisleri. sebebi ise cok acik Canli olan birseye bahis yapiyorsun.. Roulette veya karta tamamiyle sansa bagliylken spor bahiste bilgi takip beceri matematik hersey bir rol oynuyor. Ve Borsadan herhangi bir farki yok bu isin.. Müsabakalari halka arz olarak alkilaya biliriz...

not: kirik türkcemden dolayi özür diliyorum umarim düsüncelerimi sizlere anlatabilmi$imdir...

Saygilarimla

Murat

İddaa da at yarışı da kumarın ta kendisidir.Bunu meşru göstermek din bilgisinden mahrum kişilerin aldatmasıdır.Basit bir açıklamayla emek sarfetmeden rastlantılarla kazanılan herşey haramdır.Madem bu bo.. yiyosun adam ol ben kumar oynuyorum haram yiyorum de.üç kuruşluk bilginle fetva veriyosun.ben bu laflara kanmam ama ne yazık güzel ülkemde senin gibi boş kafalılara inanacak eksik akıllılarımız da mevcut.

anlamadığım bu sitede bahsin kumar olduğunu savunanların bu siteyi nerden bulduğu:)))

Arkadaşlar, bu işi sadece kumar-bahis-helal-haram diye düşünmemek gerek.Günümüzde maalesef ki kapitalist ekonomiler sayesinde insanlar sömürülmekte, 600 lira maaş alan bir adam 500 lira kira vermeye mecbur bırakılmaktadır, o adamdan hiç çalışıp emek harcamadan ayda 500 lira alan ev sahibi haram yemiş olmaz, veya kendi mercedese binen yanında sigortasız işçi çalıştıran bir işveren haram yemiş olmaz biz 2 kupon yapıp 10 lira kazanınca haram yemiş oluruz, bunları çok iyi düşünün hayat bir kumardır...

gordumde bu kadar duygu somurusu gormedim:)
2 kupon yaptik 10 lira kazandık harammı bu simdi? diyen zihniyet kendisini,

500 tl yattıgı yerden ev kirası alan ev sahibi ile karsılastiriyor yani o haram degilse benimkide degil diyor:) biri demiş ya calısılmadan gelen para haramdır diye, arkadas ona takılmıs ama fena takılmış:) zengin adam fabrika sahibi mercedese biniyormuş! yok 124 e bincekti dimi ?

emin ol sana hesap gununde o ev sahibini soracaklar nede mercedese binen fabrika sahibini diyeceklerki sana SANANE ONLARDAN SEN NE YAPTIN?
sende dicenki " 2 kupon yaptık 10 lira kazandık! "
:)

KESİNLİKLE KUMARDIR MAL MAL KONUSMAYIN.TABİKİDE HARAM KUMARDIR.KAZANMAK KOLAY OLUNCA İNSAN HİÇ BİŞİYİ TAKMIO BU DÜNYADA.

Arkadaslar Tüm arkadaslarin yorumunu okudum. Benimde diyeceklerim var.. Öncelikle Her insan iyi yerlerde calısmak iyi para kazanmak iyi para olmasada kendini gecindircek kadar kazanmak ister. Bizler okumadik, iyi yerlerede gelemedik, herkes okucak diyede bi kaide yok. Gelelim Türkiye şartlarına asgari ücret 580 tl civari, Ben erkegim ya ben babayim ya evime bakmak zorundayim esimidecalıstırmıyorum bana ters. Soruyorum adam napsın 580 tl ile kiramı ödesin, elektrik mi, su mu, yiyecek icecek mi, dogalgaz mi bunlari yapabilirmisin imkansiz. Allahtan evli degilim ve bu sartlarda evlenmeyi düsünmüyorum. Ve ülkemizde bu sartlarda calısan bi dünya insan var.. Ben kumardır Haramdır su dur budur islerine girmek istemiyorum. Hic görmedikmi 5 vakit namaz kılan bi insan bi yeri geliyo cocuk taciz ediyo.. Size yemin ederim, ben camide bi kadinla mahrem bi sekilde yakalanan hoca bile gördüm gözümle duydum. Yani ben Bahis yapiyorumdur. Ama yaratıcıya inancım sonsuz bagliyimdir. siz saniyomusunuz namaz kilan bir sürü serefsiz namussuz insan var. Tamam ben kumar oynuyom kötü deyin bana. Kabul ediyorum. en azindan namussuzluk serefsizlik yapmiyorum. Oynadigim bahiinde hesabini ben verecegim.. Devlet devlet olsaydida asgari ücret en az 1500 tl olsaydi insanlar bahise yönelirmiydi. Dünya ya bir kere geldik ne yani ac mi ölelim, giyinmeyelimmi gezmeyelim yemeyelim mi icmeyelim mi. bende asgari ücretten az bi fazla maasa calsiyorum. ben bu bahis olayına basladımda bu idda türkiyede yoktu 16 yasinda basladim banka kart vermiyordu ailenle gel kart cikart die babami kandirdim para biriktircem karta atcam die gidip kart cikarttimizda tam 16 yasndaydim. bahisciler bilirler ozaman s.b ye banka hesabiyla havale yapiliyordu. ve basladim.. ne gördüm biliyomusunuz.. sen 1 ay boyunca calis.. eyvallah helal para. o para daha hayırlı.. benim derdim. ne biliyomusunuz. insanlara muhtac olmamak.. 1 ay calisiyosun 600 tl icin duymadin laf kalmiyo ne insana saygi var. ne muslumanlık ne merhamet afedersiniz azimiza ediyolar.. 600 tl icin.. hani nerde müslümanlik.. hani nerde müslüman patron.. benim isyanim Allah'a degil insanlara.. insanlara isyanim oldugu icin basladim bu kumar dediginiz bahise kazanıyomuyum evet devletin verdigi 600 tl yi ben 1 saatte alabiliyorum.. hemde laf duymadan eziklik hissetmeden ve inanın o paraylada luks ıcınde yasıyorum.. okumadk okuyamadık 600 tl ye talim mi olalim yani herkes okucak mı.. benim kafamda cok calsıyodu ama okumadık iste.. Siz hic duydunuzmu dünyanin en zeki insanlari kumarbazlar.. kafalari cok iyi calisir.. her türlü kumara.. ey siz geri zekali düsünce icindeki insanlar.. Bu KUMARDIR inkar etmiyorum.. Etem zaten bu Allah a sirk kosmaktır. Kumardır kabulum ama birakin Dünyaa hic kimseye zarari olmayan bu cocugu günahıda sevabıda bende kalsın.. ben bu kazandım parayla cok yardim ettim. Burda en önemli nokta insanlara muhtac olmayın.. kimseden 5 kurus para istemeyin. kendiniz biseyler yapmaya calisin. gidipte hirsizlik yapmayinda. iste böle bahise devam.. Ama siz oynayan arkadaslara tavsiyem iddadan uzak durun.. site adi veremicem ama cok güzel saglam 1 günde kazandigini ödeyen 1 maca en az +30 bahis secenegi sunan bi kac site var. iddadan oynayan arkadaslar her zaman oldugu gibi devlet 3. Dünya ülkesi oldugunu yine gösteriyo.. Öyle berbat bişey ki. direk Türk insanini soymak icin cikarilmis..

Herkese sevgiler le

arkadaşlar kimseye zorla iddaa oynatıldığı yok oynayanda oynatanda bir günahkar olabilir ama bu ülke şartlarında insanlar mecburi yöneliyor butür şeylere bana sorarsanız bende oynuyorum idda ama kazanıyorum ve eğlence yatırım yapıyorum kazandıklarımla neyse herkese iyi akşamlar diliyorum eğer bilmiyorsanız kesinlikle oynamayın bu oyunu ve emin olun şike üst seviyede futbolda yani bir arkadaşımızın örneğine katıldım maçın sonucunu futbol belirlemiyor şirketler ve zengin kitle belirliyor eğer oynayacağım diye hala ısrarla kaybetmek istiyorum diyen arkadaşlarımıza şunu söylemek istiyorum büyük maçlardan kaçın şike en çok büyük klüpleri esiri haline getirdi saygılar...

bu arada konuyu açan arkadaşımızın yazdıkları tamamen ticari bir yalandır.....

arkadaşlar boş verin ya. Haram maram yok. Allah her birimize akil vermiş. Biri bahis yapir biri sarhoş olur biri garilarin peşinde... Rahat bahisinizi yapin Internet üzerinde online bahis sitelerini bulup ve oynayin. Ama dikket edin ve cocuklar ve aylenin karnindan kesip ve bahise vermeyin. Boyle yapsaninz siz Bahishastasisiz ve bir yardima ihtiyaciniz var. Kardaşiniz Azerbaycandan

Pages